Педагогічний досвід як такий в світі завдань поставлених перед керівником дитячого об’єднання за інтересами

Говорити про власний педагогічний досвід як керівника гуртка (тобто дитячого об'єднання за інтересами ) можна за наявності цілого ряду факторів. Деякими з них можуть бути наступні:
1.     Наявність чітко сформованого дитячого колективу, в якому діти не тільки працюють, але і знаходять однодумців в справжньому розумінні цього слова, друзів, спілкуються в неформальній атмосфері, шукають і знаходять те, чого їм не вистачає у товаристві ровесників поза межами гуртка.
2.     Наявність певних результатів та досягнень роботи гуртка (участь в обласних, регіональних та всеукраїнських оглядах, конкурсах, фестивалях, виставках технічної творчості та декоративно – ужиткового мистецтва).
3.      Узагальнення досвіду роботи дитячого колективу, зокрема на сторінках преси.
Що стосується створення дитячого колективу, в широкому розумінні цього слова, то це є, на мою думку, основним завданням керівника гуртка. В умовах сучасного суспільства об'єднати дітей лише копіткою, трудоємною, складною працею по виготовленню панно, яка вимагає великої зосередженості, уваги – дуже важко. Але якщо дітям цікаво разом спілкуватися, цікаво разом відпочивати, зустрічати свята, якщо у них є багато спільних тем для обговорення – це гарантує 90% успішної роботи гуртка і лише 10% завдяки майстерності їхніх рук. Тому щоденне спілкування на теми моралі, проблеми «батьки - діти», духовності, новин музики та кіно, обговорення незвичайних природних явищ та катаклізмів нашої планети, цікаві історичні факти (цей перелік можна було б продовжувати ще дуже довго) стало на заняттях гуртка вже традиційним, є невід'ємною частиною його існування. Особливим святом для дітей є відвідування Свято – Миколаївського Галицького монастиря, який є для них не лише незвичайною цікавою культовою спорудою, але і справжнім осередком духовності.
Всі свої дитячі радості і недитячі проблеми несуть гуртківці у свій колектив, де знаходять розуміння, підтримку, допомогу і справжню дружбу, яку не може їм дати комп'ютер чи телевізор, гральний автомат, а тим паче вулиця.
Мабуть саме тому дитяче творче обєднання «Колосок»  плідно працює і його роботи знаходять належну оцінку у найрізноманітніших конкурсах, оглядах, фестивалях. Більше 60 нагород за перемогу у різноманітних дитячих творчих конкурсах, фестивалях та виставках на районному, обласному та Всеукраїнському рінях  впродовж 5 років існування творчого обєднання «Колосок» говорять самі за себе.
  Тематика панно, яку використовують гуртківці початкового, основного та вищого рівня навчання надзвичайно різноманітна:
-         рослинні композиції;
-         улюблені казкові герої;
-         зооморфні композиції;
-         Новорічні та Різдвяні панно;
-         Пасхальні композиції;
-         Роботи циклу «Космічні фантазії» і т. д
Перелік можна було б продовжувати, та незалежно від тематики кожна робота є неповторною і по своєму унікальною.
Про гуртківців та їхню працю неодноразово писала місцева преса, що також свідчить про визнання дитячих досягнень. Ну а для вихованців гуртка кожне слово вдячності є додатковим стимулом для їхнього творчого натхнення та ще вищого польоту фантазії.
Дитяче творче  об’єднання працює за моєю власною авторською програмою, в якій визначено мету і завдання роботи гуртка, наведено тематичний план роботи, визначена методика виконання робіт для дітей різноманітних рівнів навчання, охоплені ті всі питання, які дають можливість всім бажаючим долучитися до прекрасного і неповторного процесу творення унікальних виробів із чудового природного матеріалу – соломки.

Немає коментарів:

Дописати коментар